eprom programering

Sådan læses en Xbox EPROM

Sådan læses en Xbox EPROM


Xbox 360 spillekonsoller, er produceret af Microsoft Corp. De er udstyret med bundkort, der indeholder "EPROM" memory, der er overføres til din pc. Hvis du vil kopiere EPROM, skal du åbne Xbox 360 tilfælde, og tilslutte din Xbox 360 til din PC via seriel ATA kabler eller SATA kabler, til brug med EPROM software. Den EPROM program automatiserer meste af kopieringen proces, der kræver kun et par klik fra brugeren at gemme EPROM til en pc.

Vejledning

1


En Torx skruetrækker vil åbne din Xbox 360 tilfælde.


Tag Xbox 360 plastichus. Sæt den ene ende af SATA-kablet i en ledig SATA-port på din pc bundkort, og sæt den anden ende af SATA-kablet i Xbox 360 s SATA-port under dvd-drevet. Brug ikke et SATA kabel fra din computer, som aktuelt er tilsluttet en harddisk eller andet SATA-enhed på din pc, da dette vil medføre opstart fejl på pc'en. Brug et separat SATA kabel til at forbinde Xbox til din computer.

2

Tænd din PC og åbne webbrowseren. Download freeware EPROM software "jungleflasher" (se Resources) og installere det på din pc. I juli 2010, jungleflasher er det eneste program til rådighed til kopiering Xbox 360 EPROM inde fra Windows-operativsystemet. Ældre, mindre pålidelige programmer udnyttede MS-DOS-interface, men MS-DOS kan gå ned og forårsage fejl under EPROM kopiering. Åbn jungleflasher og vælg din Xbox 360 bundkort fra dens hovedmenuen. Vælg "Copy EPROM" og klik "OK". Jungleflasher kopierer konsollens oprindelige EPROM til din computers harddisk.

3

Afbryd SATA kabel fra din Xbox 360, og udskift eventuelle skruer, før du udskifter den plastichus på konsollen. Tænd ikke på Xbox 360 før han vendte tilbage alle komponenter til deres oprindelige positioner, og sætte sagen tilbage på maskinen.

TIPS

  • Løb yderligere system opgaver eller applikationer under EPROM kopieringen kan skade din pc eller Xbox 360. Kør kun jungleflasher under EPROM kopi proces for at undgå faretruende langsom systemets ydeevne.

Typer af EPROM

Typer af EPROM


EPROM, der står for "sletbare programmerbare Read Only Memory," refererer til en type computer hukommelseschip, der gemmer et program eller data. EPROM er ikke-flygtig hukommelse, hvilket betyder, at det kan lagre data, selv uden strøm. Fordi det er sletbar, kan den genbruges igen og igen med nye data.

Varenumre

Kernen reservedelsnummer er branchens standard for angivelse af en type EPROM. Dette 4- til 7-cifret nummer begynder med 27 eller 27C og er trykt oven på selve chippen. EPROMs med samme specifikation vil fungere på samme måde, uanset hvilket selskab fremstillede dem. For eksempel kan en Hitachi EPROM stemples med "HN42716G", og en Intel del kan have en del flere "D2716-1", men de er begge 2716 EPROMs som angivet af varenummer.

Hastighed

Hastigheden specifikation af en EPROM refererer til adgangstid af chip, den tid det tager i nanosekunder, eller milliardtedel af et sekund, for EPROM til at levere data, når computeren beder om det. Hastigheden specifikation findes i slutningen af ​​den del nummer --- for eksempel en del nummer ender på "-25" angiver en adgangstid på 250 nanosekunder. Jo lavere tallet er, jo hurtigere chippen. Du kan erstatte en EPROM med en del af samme eller hurtigere hastighed, men en anordning beregnet til en bestemt hastighed vil ikke arbejde med en langsommere EPROM.

27 vs. 27C

Den del Antallet af en EPROM kan enten 27xxx eller 27Cxxx. 27xxx EPROMs bruger en teknologi kaldet NMOS, som står for N-kanal Metal Oxide Semiconductor; 27Cxxx EPROMs bruger CMOS, eller gratis Metal Oxide Semiconductor, teknologi. Den eneste forskel mellem de to er, at CMOS-enheder bruger meget mindre strøm, hvilket gør dem mere nyttige i batteridrevet udstyr. Som et resultat, CMOS er den dominerende teknologi, der anvendes i EPROM dag. 27Cxxx EPROMs er en mere avanceret teknologi og kan erstatte 27xxx EPROMs uden problemer. Fordi NMOS bruger mere strøm, skal du ikke bruge en 27xxx del i en anordning til en 27Cxxx EPROM.

Pakke typer

Traditionelt er EPROMs monteret i en Dual Inline Package. En DIP har to rækker af stifter, nummerering mellem 8-42 ben afhængig af chip lagerkapacitet, til indsættelse i en sokkel eller huller på en printplade. Der er udviklet mindre pakker, herunder torvet 32-pin Plastic Leaded Chip Carrier eller PLCC og SOIC / PSOP, som står for Small Outline Integrated Circuit / Plastic Lille Outline Package. Disse mindre pakker sædvanligvis loddet angår en printplade, i stedet er monteret i en sokkel med henblik på at spare plads.

Sådan programmerer EPROM Chips

Sletbar PROM (EPROM) chips bruges i mange ældre elektronik, men stadig tilbyder god værdi i dag. Generelt har EPROM chips blevet erstattet af EEPROM chips (flash-hukommelse), som tilbyder on-board elektronisk programmering. Ældre EPROM chips tilbyde et billigere løsning til indlejrede datalagring, men kræver programmering med en specialitet programmør mens chippen fjernes fra kredsløbet. EPROM chips varierer i størrelse fra 8 kilobyte plads til 16 megabyte.

Vejledning

1

Fjern klistermærker fra kvarts vindue på EPROM chip. Slet EPROM chip bruger en UV EPROM viskelæder. Disse enheder bruger ultraviolet lys til at nulstille alle de bits på EPROM chip.

2

Opnå det indstillede program eller data er beregnet til programmering til EPROM. Gem filen på en computer harddisk.

3

Slut EPROM programmør til computeren ved hjælp af seriel port, parallel port eller USB-port. Forbindelsen typen varierer baseret på den type EPROM programmør.

4

Line up pin 1 på EPROM med ben 1 placering på plastik Zero Insertion Force (ZIF) stik på EPROM programmør. Pin 1 er markeret på EPROM med et hak eller en fast trekant.

5

Sæt EPROM chip i ZIF-stikket placeret på toppen af ​​programmøren. Skub EPROM, så bunden af ​​chippen hviler direkte på toppen af ​​ZIF-stikket. Du må ikke efterlade et hul.

6

Drej chip låsearm nedad for at fastsætte EPROM chip på plads.

7

Læg EPROM software på computeren. EPROM programmører typisk leveres med software. Hvis den medfølgende software er tilgængelig, er det normalt bedst at bruge den til programmering. Hvis software er ikke tilgængelig, eller den er forældet, er der flere gratis open source-programmer til rådighed såsom USB Programmør og USB Flash / EPROM Programmør (se Resources).

8

Vælg typen af ​​EPROM chip fra listen leveres i programmeringssoftware. Nogle ældre EPROM programmører kræver, at brugerne skal DIP switches eller Indsæt speciale jumper chips til at oprette enheden. Tjek producentens dokumentation for specifikke oplysninger om dette sæt. Det er meget vigtigt at etablere programmøren for retten EPROM chip, fordi en bestemt spænding til hver type chip. Brug af den forkerte spænding under programmeringen vil ødelægge EPROM.

9

Vælg det program eller datafil for programmering til EPROM.

10

Vælg skrive data til EPROM i softwaren. Fjern ikke EPROM chip eller stoppe programmet indtil skriftligt er afsluttet.

11

Fjern EPROM chip fra programmeringsenheden ved at frigøre lås-down arm. Placer chippen i den ønskede kredsløb integreret kredsløb (IC) stik.

Sådan Fjern Mirar Program på Vista

Sådan Fjern Mirar Program på Vista


Mirar er en adware program, der installerer en værktøjslinje i din internetbrowser. Mirar sporer din online adfærd, omdirigerer dine søgninger på internettet og bremser din computer. Windows Defender, gratis antimalware program, der kommer præinstalleret med Windows Vista og 7 operativsystemer, kan automatisk fjerne Mirar fra din computer. Hvis du ikke har forbindelse til internettet, eller ikke har Windows Defender, kan du stadig fjerne Mirar manuelt. Bemærk, at manuel fjernelse er en teknisk proces, der, hvis det gøres forkert, kan forårsage alvorlige hele systemet fiaskoer.

Vejledning

Automatisk fjernelse

1

Klik på "Start", "Alle programmer" og "Windows Defender".

2

Klik på "Funktioner", "Indstillinger", markere feltet ved siden af ​​"Check for opdaterede definitioner før scanning", og klik på "Gem".

3

Klik på pil ned ved siden af ​​Scan, og vælg "Full Scan" fra drop-down menuen. Windows Defender scanner hele din computer og fjerner automatisk alle ondsindede programmer, herunder Mirar, at den detekterer.

Manual Removal

4

Tryk på "Ctrl", "Shift" og "Escape" for at åbne Jobliste. Afslut hver af de følgende processer fra Task Manager. For at afslutte en proces, skal du højreklikke på processen og vælg "Afslut proces".

MBDownloader_876919.exe

NNBar_VCSetup_876088_log_NewUI2.exe

CAUnst.exe

NNBar_VCSetup_876088.exe

Netverchk.exe

MirarSetup_876087 [1] .exe

NNBar_VCSetup_876087_log.exe

MirarSetup_876087.exe

Mirar_Setup.exe

MirarSetup_876057.exe

Mirar_Toolbar_Setup.exe

Mirar_Toolbar_Setup [1] .exe

mirar.exe

NNBar_VCSetup_876029.exe

5

Klik på "Start", skriv "regedit" i søgefeltet og tryk på "Enter" for at åbne Registreringseditor. Slet hver af de følgende poster i registreringsdatabasen fra venstre rude i Registreringseditor. Hvis du vil slette en post i registreringsdatabasen, skal du højreklikke på posten og vælg "Slet". Hvis du har problemer med at finde en post i registreringsdatabasen, skal du klikke på "Rediger", "Find", skrive navnet på indrejse i søgefeltet og klik på "Find næste".

299C2B38-4DFC-41EE-A939-B89D3EFC28CA

F90EC07F-4F65-4AD4-890A-801E2277D0C4

Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Ext \ Stats \ B6B571FB-B71D-449C-AD70-82E966328795

12c7290a-157b-4f43-b109-97e792c598ed

b6b571fb-b71d-449c-ad70-82e966328795

44E9B30A-FA3B-4579-A291-9CAE778B2031

Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Internet Settings \ ZoneMap \ Domains \ mirarsearch.com

Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Internet Settings \ ZoneMap \ Domains \ getmirar.com

Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ App Paths \ timerp.exe

Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ App Paths \ Chckup

9A9C9B68-F908-4AAB-8D0C-10EA8997F37E

8A0DCBDA-6E20-489C-9041-C1E8A0352E75

SOFTWARE \ Microsoft \ Internet Explorer \ Toolbar \ 9A9C9B68-F908-4AAB-8D0C-10EA8997F37E

Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Toolbar \ WebBrowser \ 9A9C9B68-F908-4AAB-8D0C-

10EA8997F37E9A9C9B69-F908-4AAB-8D0C-10EA8997F37E

6

Klik på "Start", skrive "cmd" i søgefeltet og tryk på "Enter" for at åbne kommandoprompten. Skriv følgende kommandoer i kommandoprompten. Tryk på "Enter" efter hver kommando. Disse kommandoer framelder de Dynamic Link Libraries, eller DLL, der er forbundet med Mirar programmet.

regsvr32 / u WinNB66.dll

regsvr32 / u WinNB60.dll

regsvr32 / u WinATS.dll

regsvr32 / u WinNB58.dll

7

Klik på "Start" og skriv hver af de følgende filer i søgefeltet. Når hver fil vises på resultatlisten, skal du højreklikke på filen og vælg "Slet".

NNBar_VCSetup_876029.exe

WinNB58.dll

wincm77.dll

winnm77.dll

8

Genstart computeren.

Hvordan kan budgetoverskridelser & formater String Bugs ændrer programforløbet af dit program?

Bufferoverløb og format string bugs er to metoder, som brugerne kan få kontrol over et program. Typisk findes i lavere niveau sprog som C eller C ++, begge er afhængige af en hacker mulighed for at manipulere brugerinput at lave et program udfører i andre lande end det var hensigten at måder. Bufferoverløb afhængige manglende sikkerhedsforanstaltninger omkring brugerinput, mens formatstrengssårbarheder bugs forekommer inden for den faktiske input / output funktionalitet et programmeringssprog. Forstå hvordan hver værker kræver en forståelse af, hvorfor de forekommer i kode.

Bufferoverløb

Et bufferoverløb kan opstå under udførelsen af ​​programmet, når en buffer datastruktur beregnet til at håndtere brugerinput gives for mange data til at håndtere. For eksempel kan en programmør erklære et array struktur, der indeholder figurer til at tage i bruger log-in data. Programmøren kan vælge at begrænse størrelsen af ​​array til 25 tegn. Hvis programmeringsenheden ikke sætte nogen sikkerhedsforanstaltninger på plads, kan brugeren indtaste en vilkårlig mængde data som en log-in navn. Når brugeren gør dette, de ekstra tegn ud 25 overskredet den hukommelsesplads af array og korrupte data i tilstødende lagerpladser. Dette kaldes en bufferoverløb.

Bufferoverløb og sikkerhed

Hackere kan udnytte bufferoverløb til at ændre stien til udførelsen af ​​programmet. Hvis en hacker ved, hvordan et program virker, så hun også ved, hvad slags data er i nærheden af ​​karakter array. I C programmering, er variable og funktion referencer gemt i hukommelsen. Hvis en variabel eller funktion henvisning bosat nær array, kan en hacker overskridelse array på en sådan måde, at ændre værdien af ​​en variabel, så det vil gøre det muligt at logge ind med falske legitimationsoplysninger. Hackeren kan også ændre en funktion, så det udfører skadelig kode, og gør det muligt for hackeren i systemet.

Format Strings

A "format string" udgør en særlig argument leveres til input og output funktioner i C. For eksempel "printf ()" funktionen tager sit første argument et format streng, beskriver, hvordan produktionen skal se til brugeren. Herefter printf () funktion tager en variabel liste med argumenter, der repræsenterer data til output som formateret af streng formatet. Dette følgende eksempel beskriver, hvordan en streng format fungerer i sammenhæng med et format streng, der indeholder et format tegn ("% d"), som betyder, at et heltal argument vil erstatte, at tegn i output:

printf ("Dette er streng format, efterfulgt af et heltal til at udskrive% d", 56);

Format Strings og sikkerhed

Format string sikkerhedsspørgsmål opstår, når en bruger formår at indtaste et format streng, der indeholder formatering karakter ikke er beregnet af programmøren. Når en funktion printf () kaldes, er streng formatet og argumenterne efter den skubbet ind i hukommelsen, og funktionen "ture" i hukommelsen, erstatter alle formatering tegn med værdier i tilsvarende lagerpladser. Hvis en hacker indsætter formateringstegn i en snor, kan hun muligvis læse værdierne af data placeret overalt i nærheden på stakken - og hvis hun kan læse stakken, hun ved, hvordan og hvor man kan ændre data og manipulere programafviklingen.

Fordele & Ulemper ved at bruge Funktioner og procedurer i Computer Programming

Fordele & Ulemper ved at bruge Funktioner og procedurer i Computer Programming


Funktioner og procedurer er to af de værktøjer i hver programmør værktøjskasse, der tillader ham at skrive strammere, mere effektiv kode. Selvom der kan være en ulempe eller to i at bruge denne programmering mulighed, fordelene langt opvejer ulemperne. Ved at implementere funktioner og procedurer i sit program, reducerer programmøren kodning tid og debugging tid og dermed reducere den samlede udviklingstid.

Procedurer og funktioner

Procedurer og funktioner fungerer på samme princip om at skrive en lille bid af kode, som du kan ringe til, i stedet for at skrive den samme kode flere steder i dit program. Denne praksis skærer ned på programmet størrelse i det mindste, og ofte forbedrer læsbarheden af ​​programmet. De fleste programmeringssprog indeholder indbyggede funktioner, og støtte evnen til at opbygge procedurer og funktioner i din kode.

Reduceret Kodning Time

En fordel ved at anvende funktioner og procedurer er, at kodning er reduceret. Hvis du kun har til at skrive en rutine én gang, og kode udsagn, der kalder det, du sparer tid kodning den samme rutine flere gange, selvom du vælger at klippe og indsætte rutinen. Reduktionen i kodning tid er med til at reducere den samlede projekt leveringstid.

Reduceret Debugging Time

Ud over at reducere kodning tid, ved hjælp af procedurer og funktioner bidrage til at reducere debugging tid. Når du lægger den samme kode flere steder er det undertiden vanskeligt at foretage debugging ændringer i alle disse steder. Hvis du foretager ændringer i ét sted, men undlader at foretage ændringen i de to andre steder er det let at blive forvirret. Dette gør det vanskeligt at finde problemet og fjerne det fra hvert sted i programmet.

Vedligeholdelse Effects

Virkningerne på programmet vedligeholdelse, som er den mest kostbare af de udviklingsstadier, kan være både godt og skidt. Som med debugging, hvis problemet er i en kaldet procedure, så du kan finde det én gang og fjerne det hurtigt. Men hvis programmør, der skrev koden overused procedurer og funktioner, programmet kan være sværere at forstå. Den sværere at forstå, jo længere det tager at fastsætte et program.

Sådan Transfer et program fra en computer til en anden via et netværk

Der er ingen grund til at brænde et program på en cd eller kopiere til en hoppe drev til at overføre du filen, når du har beføjelse til et lokalt netværk bag dig. Lokalnet gør det nemt, hurtigt og effektivt at overføre filer fra en computer på netværket til et andet.

Vejledning

1

Opret en ny mappe på skrivebordet og kopiere ind i det program, du ønsker at overføre via netværket. Højreklik på den nyoprettede mappe, og vælg "Egenskaber" fra pop-up-menu, der vises.

2

Klik på "Deling" fanen i "Egenskaber" menuen. Kontrollér feltet "Del denne mappe på netværket" under overskriften "Netværk deling og sikkerhed." Indtast et netværksnavn for den delte mappe i feltet mærket "Del Name".

3

Klik på "OK" nederst i menuen for at gemme indstillingerne og afslutte "Egenskaber" i menuen. En grafisk af en hånd vil markere den mappe, som betegner, at dens indhold bliver delt.

4

Åbn "Network Places" menuen på den computer, som du ønsker at overføre programmet og klik "Se arbejdsgruppecomputere."

5

Klik på navnet på den computer, der deler det program, du ønsker at overføre, og søg efter den mappe med den andel navn, du oprettede tidligere. Træk og slip filen fra mappen netværket til dit skrivebord.

Hvordan man skriver et program, der genererer et tilfældigt heltal mellem 1 og 100

Hvordan man skriver et program, der genererer et tilfældigt heltal mellem 1 og 100


Generere tilfældige tal er en fælles programmering opgave. De fleste programmeringssprog omfatter denne funktion, som regel navngivet rand, som en del af deres grundlæggende funktion bibliotek. De returnerede fra disse funktionskald værdier benævnes pseudotilfældige tal. Dette skyldes, at resultatet af en algoritme kan forudsiges, hvornår alle input- faktorer er kendt. Forudsat et frø nummer fra computer system tid er en fælles metode til at øge tilfældigheden af ​​outputtet. Begræns ydelsesområde med modulo operatør.

Vejledning

1

Indeholde de nødvendige funktion biblioteker. I dette eksempel er skrevet i C, skal du bruge følgende biblioteker:

# include <stdio.h>

#include <stdlib.h>

#include <time.h>

Brug tid funktionsbibliotek at importere systemet tid i programmet til brug som et frø værdi.

2

Erklær hovedfunktion og en variabel til at holde tilfældige tal med følgende kode:

int main ()

{

int rNumber;

3

Giv et frø værdi for rand funktion med srand i udsagnet:

srand (tid (NUL));

4

Generer et tilfældigt tal med en værdi mellem 1 og 100 i udsagnet:

rNumber = rand ()% 100 +1;

5

Udskriv nummeret til skærmen og lukke programmet. For dette eksempel brug:

printf ("Dit tilfældigt tal er:% d", rNumber);

tilbage 0;

}

TIPS

  • Dette program genererer et tilfældigt tal og udskriver det til skærmen, hver gang den udføres. Mens dette program er skrevet i C, er den grundlæggende fremgangsmåde til generering af et tilfældigt tal inden for et givet område er den samme for de fleste programmeringssprog.

Hvordan man skriver et program til at kontrollere, om en streng er et palindrom or Not

Palindromer er ord, der har de samme tegn både fremad og tilbage. De er ikke store og små bogstaver og ikke tage tegnsætning og blanktegn i betragtning, så husk at fjerne disse tegn fra strengene, før teste strengen. "Radar" og "racerbil" er begge eksempler på palindromer. Du kan skrive en funktion til at kontrollere for palindromer i ethvert programmeringssprog, såsom C ++, Visual Basic eller PHP, men syntaksen for hvert sprog og funktioner, du har brug for forskellige i hver.

Vejledning

C ++

1

Åbn et C ++ program fil. Sæt markøren på toppen af ​​filen.

2

Indtast følgende kode:

omfatter <iostream> inkluderer <string>

hjælp namespace std;

Disse linjer indeholde de nødvendige header-filer og indstil namespace at bruge.

3

Sæt markøren, hvor du vil kontrollere for palindromer. Indtast følgende kode:

string ord;

bool palindrom;

cout << "Indtast en streng:";

cin >> ord;

Den første linje opretter en streng variabel. Den anden skaber en boolesk variabel, der holder værdien om strengen er et palindrom eller ej. Den tredje linje beder brugeren om at indtaste en streng og den fjerde gemmer det til strengen variabel.

4

Indtast følgende kode:

for (int x = 0; x <word.length () - 1; x ++) {

hvis (word [x]! = "") {

hvis (! tolower (word [x]) = tolower (word [word.length () - (x + 1)])) {

palindrom = false;

break;

}

else {palindrom = true; }

}

}

Den for-løkke begynder at kontrollere strengen. Den første, hvis kontrol erklæring, om tegnet er et mellemrum. Hvis ja, springer den. Det næste, hvis sætning konverterer strengen til små bogstaver og kontrollerer den mod omvendt streng, tegn for tegn. Hvis nogen af ​​tegn, der ikke stemmer overens, funktionen bryder fordi strengen er ikke et palindrom. Ellers er det et palindrom og Boolsk variabel er sat til true.

5

Indtast følgende kode:

hvis (palindrom) cout << "strengen er et palindrom";

ellers cout << "strengen ikke et palindrom";

Disse linjer tjekke palindrom variable og hvis det er sandt, det informerer brugeren strengen er et palindrom. Hvis ikke, det fortæller brugeren er det ikke.

Visual Basic

6

Åbn en ny Visual Basic program. Dobbeltklik på etiketten tekstboks, og knapperne for at tilføje en af ​​hver til formularen. Arranger dem, som du ønsker.

7

Dobbeltklik på "Button1" kontrol for at åbne "Button1_Click" subrutine. Indtast følgende kode:

Dim frem As String = UCase (TextBox1.Text)

frem = Erstat (fremad, "", "")

Dim baglæns As String = StrReverse (fremad)

Den første linje opretter en streng variabel. Det får det budskab, at brugeren skriver i tekstfeltet, og konverterer de tegn til store bogstaver. Den anden linje fjerner alle mellemrum i strengen. Den tredje linje laver en kopi af den oprindelige streng, men vender tegnene.

8

Indtast følgende kode:

Hvis fremad = bagud Så

Label1.Text = "strengen er et palindrom."

Andet

Label1.Text = "strengen ikke et palindrom."

End hvis

Falder erklæringen til se, hvis de to strenge er ens. Hvis de er, den oprindelige streng brugeren har indtastet et palindrom. Hvis de ikke er ens, strengen er ikke et palindrom.

PHP

9

Åbn en HTML-fil. Sæt markøren, hvor du vil kontrollere for palindromer.

10

Indtast følgende kode:

<Form action = "" method = "post">

Skriv et ord: <input type = "text" name = "ord">

<Input type = "submit" name = "submit" value = "Kontroller">

</ Formular>

Dette skaber en form, der beder brugeren om at indtaste en streng i en tekstboks. Når brugeren klikker på send-knappen, formen passerer strengen til PHP-funktionen.

11

Indtast følgende kode:

<? Php

hvis (isset (_ $ POST ['ord'])) {

$ Word = strtolower ($ _POST ['ord']);

$ Mønstre = array ('/ /', '/ [^ \ sa-Z0-9] /');

$ Word = preg_replace ($ mønstre, '', $ ord);

if ($ ord == strrev ($ ord)) {echo "Strengen er et palindrom. ';

} Else {echo "Strengen er ikke et palindrom. '; }

}

?>

Den første linje åbner en PHP tag. Den anden kontrol for at se, om brugeren har afgivet en snor, og hvis ja, det bliver strengen, konverterer alle tegn til små og gemmer den til en variabel. Den næste linje skaber et array med mønstre til at erstatte i strengen, såsom tegnsætning og hvide rum. Funktionen bruger derefter "preg_replace" funktion til at fjerne de ekstra tegn fra strengen. Endelig kontrollerer funktionen at se, om strengen er lig med den omvendte af strengen og i så fald informerer brugeren om, at strengen er et palindrom og hvis ikke, fortæller brugeren, at strengen ikke.

Hvordan man skriver et program, der 10 heltal som input

Hvordan man skriver et program, der 10 heltal som input


Computer programmering er en konstant udvikling industri, som nye sprog, teknikker og teknologi indføres. På sit hjerte, programmering er den praksis at løse problemer og bruge logik. Et af de første skridt uerfarne programmører lære ofte hvordan input og output data. Skrive et simpelt program accepterer 10 numre kan hjælpe dig øve din logik.

Vejledning

1

Indstil din udviklingsmiljø ved hjælp af programmet efter eget valg. Medtag eventuelle nødvendige overskrifter eller pakker, og gøre en testkørsel af programmet. Gem programmet med en logisk navn.

2

Oprette variabler til at holde din heltal. Sørg for at give dem beskrivende navne, ligesom firstNum, secondNum mv Sæt alle værdier til nul; dette er almindeligt gøres ved hjælp af udsagn som "firstNum = 0", når du opretter variablerne.

3

Skriv en linje til at bede brugeren om at indtaste det første tal. For eksempel i programmeringssproget C ++, meddelelsen vil se ud som følger:

cout << "Indtast det første tal"

Input udsagn varierer fra programmeringssprog, så tjek en lærebog eller henvisning websted for at sikre, at du har den korrekte syntaks.

4

Skriv et input erklæring til "fange" brugerens svar. For eksempel i C ++, bør umiddelbart efter den foregående "cout" erklæring være:

cin >> firstNum

Denne erklæring gemmer værdien af ​​hvad brugeren indtastet (forhåbentlig et heltal som anvist) i variablen "firstNum."

5

Gentag trin 3 og 4, indtil du har oprettet alle 10 numre. Gem dit arbejde, og gøre en testkørsel. Korrigere eventuelle fejl og fortsætte med at køre, indtil du får en fejlfri program.

Sådan oprettes en selvstændig Visual Basic Program

Microsoft Visual Basic er et event-driven sprog og integreret programmeringsmiljø. Visual Basic er meget udbredt over hele verden, som både enkeltpersoner og virksomheder. Populariteten af ​​Visual Basic stammer fra dets brugervenlighed og indbyggede funktioner og kontroller. Visual Basic programmering miljø giver udviklere mulighed for at hurtigt at oprette og installere selvstændige programmer med en mindre indsats end med andre programmeringssprog og platforme. Med Visual Basic, hvilket skaber et enkeltstående program tager mindre end et dusin trin.

Vejledning

1

Åbn Visual Basic.

2

Klik på "File" og vælg "Windows Application" fra listen af ​​muligheder. En Visual Basic formular vises nu for dig at begynde at bygge dit program.

3

Re-size formularen ved at klikke og trække hjørnerne på din foretrukne bredde og højde.

4

Ændre indstillinger og egenskaber for formularen ved hjælp af formularen egenskaber vinduet.

5

Begynde at tilføje kontroller på dit program. Klik og vælg kontrol fra "Tools Box" og trække dem over din formular for at oprette dit program. Tilføj kontroller såsom knapper, kombinationsbokse, etiketter og andre kontroller dit program får brug for.

6

Vælg hver kontrol og justere deres attributter ved hjælp af kontrol er "Properties" vinduet. Brug vinduet visuelle egenskaber, kan du justere en kontrol navn, billedtekst, størrelse, bredde, højde og mange andre attributter.

7

Dobbeltklik på hver kontrol og tilføje din Visual Basic programmering kode at påvirke kontrol samspil med brugerne.

8

Gem dit projekt. Klik på "File" og derefter "Gem som", give dit program et navn, og gem det når du er færdig.

9

Tryk på "F5" for at køre og teste dit program.

10

Gør det en eksekverbar standalone program. Klik på "File" og klik på "Make (filnavn) EXE.exe", som det ser ud. Gå til hvor du har gemt den eksekverbare fil på din computer og dobbeltklikke på den. Du bør se din standalone program, der vises på din computerskærm.

Forskellen mellem en Shell Script & et program

Forskellen mellem en Shell Script & et program


Den væsentligste forskel mellem et shell script og et program er, at shell script er en serie af shell-kommandoer, mens et program er skrevet i et programmeringssprog. Et programmeringssprog indeholder variabler og konstruktioner. Selv om en shell script kan indeholde funktioner, det er funderet i kommandoen sæt af operativsystemet.

Shell Scripts

Udtrykket "Shell script" henviser specifikt til scripts skrevet til Unix og Unix-lignende styresystemer. UNIX-styresystemet indeholder en række "skaller", som indeholder forskellige kommando kapaciteter. Eksempler på forskellige skaller er Bourne shell og ksh. Et skalscript har få ord. Dens strukturer relay på en forkortelse af karakterer som krøllede parenteser, udråbstegn og koloner. Instruktioner kan udføres i form af funktioner til rådighed for operativsystemet, men komplicerede handlinger skal udføres ved at indlejre funktioner inden i hinanden, da Shell script har lidt kapacitet til at lagre variabel fra én linje til den næste.

Computer Program

Et computerprogram er dannet i et bestemt sprog. De fleste programmeringssprog indeholder human-forståeligt ord som IF, THEN, ELSE, mens END osv Programmer er bedre i stand til at generere formateret output, håndtere grafik og udføre komplicerede beregninger. De indeholder variable og kan danne matrix til at sortere og omkonfigurere data.

Compiler

En anden væsentligste forskel mellem et programmeringssprog og en shell script er, at programmet er kompileret ind en eksekverbar fil. Den eksekverbare fil indeholder lavt niveau maskinkode i binært format, som ikke kan læses af mennesker. Brugeren kører eksekverbare og ikke programmet. En skal scripts kommandoer knyttet til operativsystemet og fortolkes i stedet udarbejdet. Det betyder, at linjerne i shell script sendes til processoren, én linje ad gangen, så udførelse skrider gennem listen. Operativsystemet udfører hver kommando selvom sine egne procedurer for at kommunikere med processoren og så scriptet forbliver i en læsbar format, da det er en liste over kommandoer, der skal udføres af operativsystemet.

Implementering

Et skalscript er nyttig til korte administrative opgaver, ligesom udpakning et program, kompilere den, flytte filer fra et sted til et andet, etc. En mere kompliceret program er skrevet som et program og sendt som en eksekverbar fil. Programmer er bedre egnet til mere komplicerede brugerapplikationer, mens shell scripts mere almindeligt anvendt af computerspecialister.

Sådan konstateres det Loadlib i et CICS program

Det CICS-programmet er en transaktion manager for online processer. Mange banker og regeringer bruger CICS for deres monetære programmer. Ansøgninger i CICS program indlæses fra en sti kaldet load bibliotek eller loadlib. Belastningen bibliotek for hver ansøgning, vil imidlertid være forskellig fra system til system og program til program. For at finde ud af, hvor et program indlæses fra, er du nødt til at tjekke CICS kode.

Vejledning

1

Åbn CICS management klient interface på CICS-skærmen. Vælg knappen "CMCI" for at åbne grænsefladen.

2

Skriv "TSKSPOLS" for at se opgaven puljer på skærmen.

3

Find navnet på det program, som du vil opdage loadlib.

4

Se efter stien ved siden af ​​ordene "loadlib", der indeholder det pågældende program. Filen sti er loadlib.

Hvordan man skriver en Fortran Program

Hvordan man skriver en Fortran Program


Udgivet i 1957, Fortran, en forkortelse for "formel oversættelse," er en processuel og imperativt programmeringssprog. Målrettet mod scientific computing og numerisk beregning, Fortran er en meget populær sprog, der anvendes i high-performance computing. Desuden er det som regel det sprog, som programmer, benchmark verdens hurtigste computere er skrevet. Med effektiv gennemførelse, er let at lære og maskine uafhængig Fortran.

Vejledning

1

Åbn Notesblok eller din foretrukne teksteditor og skrive følgende linjer:

program hej

print *, "Hello!"

stoppe

ende program hej

Gem dette i en fil, der har filtypenavnet ".f" eller ".For". Dette er den nemmeste program, du nogensinde kan skrive, og det bare udskriver "Hello!" på skærmen. Som du kan se, at programmets struktur er:

programnavn

erklæringer

erklæringer

stoppe

ende

2

Tilføj en ny linje til din nye program:

print *, 'Dette er min 1. program ..'

Du kan også adskille udsagn ved hjælp af semikolon, som dette:

print, 'Dette er min 1. program ..'; print, "Hello!"

Din nye version af programmet er nu:

program hej

print, 'Dette er min 1. program ..'; print, "Hello!"

stoppe

ende program hej

Selv om den "stop" erklæring er ikke nødvendigt, fordi programmet når slutningen under alle omstændigheder, er det bedste praksis for at afslutte programmet med denne erklæring. Det viser tydeligt, hvor udførelsen flow stopper.

3

Erstat "print" linje i dit program med denne her:

print, 23,6 log (4.2) / (3,0 + 2,1)

Computere kan gøre matematik og Fortran programmer er naturligvis i stand til at anvende dette. Dette er en simpel matematisk funktion, og dit program vil vise resultatet på skærmen. Selvfølgelig forrang aritmetiske operationer gælder. "*" Anvendes til at multiplicere, "/" anvendes til deling og "**" anvendes til at hæve en base til en potens. "+" Og "-" bruges til addition og subtraktion, hhv.

4

Tilføj noget tekst før resultatet at forklare, hvad dette resultat er. Følgende linje er et godt eksempel på, hvordan det skal se:

print, "Resultatet af 23,6 log (4.2) / (3,0 + 2,1) er", 23,6 * log (4.2) / (3,0 + 2,1)

Dit program skulle nu se sådan ud:

program hej

print, "Resultatet af 23,6 log (4.2) / (3,0 + 2,1) er", 23,6 * log (4.2) / (3,0 + 2,1)

stoppe

ende program hej

5

Tilføj nye linjer til dit program og lege med matematiske funktioner, indtil du fuldt ud forstår, hvordan man bruger dem. Nu kender det grundlæggende i at skrive et Fortran program, men der er stadig mange ting at lære. Der er snesevis af ressourcer, og det skal være lige et spørgsmål om dage, før du begynder at skrive mere komplekse programmer.

Hvordan man kan udvikle den logik for et program, der kontinuerligt accepterer medarbejderdata

Hvordan man kan udvikle den logik for et program, der kontinuerligt accepterer medarbejderdata


Programmører ofte betragter sig selv problemløsere, fordi de skriver kode til at udføre en bestemt opgave. Det er vigtigt for programmøren at forstå problemet; hvis du ikke har en klar retning, vil dit program aldrig fungere korrekt. Planlægning af logik for dit program er et vigtigt første skridt, uanset programmeringssprog. Et program, der hele tiden accepterer data er en fælles udfordring for nybegyndere programmører, og vil teste din logik planlægning evner.

Vejledning

1

Vælg navne for variable. Det er sandsynligt, at mange af dine variabler i en medarbejder information program vil være af strengen typen, da ting som navne og adresser er tekst. Du bør tildele oplysninger som løn og betale sats som den dobbelte form, for de er decimaltal.

2

Beslut prompter til din bruger. Du kan få vist disse i konsollen eller i et separat vindue, men det er vigtigt at give dine brugere klare instrukser. Da du indtaste flere værdier, skal du bruge en prompt for hver variabel kræves.

3

Opret en "gør-mens" løkke. Denne sløjfe er garanteret til at køre mindst én gang, og vil fortsætte med at køre, indtil brugeren indtaster en sentinel værdi. For eksempel kan du instruere brugeren at skrive "exit", når de ønsker, at programmet til slut; ellers vil den fortsætte med at modtage data.

4

Vedlæg dine prompter i gør-while-løkke. Hvis din logik er korrekt, vil programmet fortsætte med at bede brugeren om at indtaste værdier for medarbejderdata indtil brugeren indtaster kommandoen til at stoppe løkken.

Sådan at udarbejde et QBasic Program

QBasic er en Microsoft programmeringssprog, der er en tilbagevenden til de dage, før Windows var det dominerende styresystem til stationære computere. Integreret i mange versioner af DOS, QBasic ikke længere skibe med moderne versioner af Windows. Ikke desto mindre er mange programmører stadig bruge QBasic til at skabe en bred vifte af 16-bit programmer, fra simple batch-filer til DOS-baserede spil. QBasic giver dig mulighed for at udføre et program skabt på det sprog, ved at lancere kode for programmet fra QBasic kommandolinjen. For at distribuere programmet til brug på maskiner, der ikke har QBasic installeret, kompilere koden og skabe en eksekverbar runtime-fil.

Vejledning

1

Klik på "Start" og derefter "Computer". Dobbeltklik på "C: \" ikonet i Windows Stifinder, klik derefter på "Ny mappe" knappen. Opret en ny mappe kaldet "QBasic."

2

Download en kompatibel QBasic compiler til din version af Windows. Hvis du har en 32-bit version af Windows, skal du hente QBasic compiler version 4.5; hvis du kører en 64-bit version, download QB64 (se Resources). Gem den komprimerede compiler fil i mappen QBasic.

3

Naviger til QBasic mappe på din harddisk. Højreklik på den komprimerede compiler filen og klik på "Udpak her" i popup-menuen. Windows udtrækker QBasic compiler til mappen QBasic.

4

Naviger til den mappe i Windows Stifinder, hvor du har gemt din QBasic ".BAS" projektfil. Fremhæv QBasic projektfil, og tryk derefter på "Ctrl" og "C" nøgler sammen. Windows kopierer projektfilen til Windows Udklipsholder.

5

Gå tilbage til mappen QBasic, og tryk derefter på "Ctrl" og "V" tasterne. Windows kopierer QBasic projektfil til mappen QBasic.

6

Klik på "Start" knappen, derefter skrive "command" eller "cmd" i søgefeltet. Tryk på "Enter" tasten. Windows åbner vinduet Kommandoprompt.

7

Skriv "C:" ved prompten, og tryk på "Enter" -tasten. Skriv "cd \ QBasic" ved prompten, og tryk på "Enter".

8

Skriv følgende kommando på "C: \ QBasic" prompt:

BC.exe sourcefile.bas objectname.obj appname.lst;

Skift "sourcefile.bas" variable til den faktiske navn på QBasic projektfil. Skift "objectname.obj" værdi til det ønskede navn for objektet output fil. Skift "appname.lst" til det ønskede navn på listen fil, der indeholder montage-kode afhængigheder. Compileren kræver alle tre variable, og ";" symbol for at oprette objekt filer, der er nødvendige for at skabe en eksekverbar fil. Tryk på "Enter" tasten.

9

Opret den eksekverbare fil ved hjælp af følgende syntaks i "C: \ QBasic" prompt:

Link obnectname.obj programname.exe

Change "onjectname.obj" til objektet navn fil, du oprettede ved hjælp af kommandoen "BC.exe". Skift "programname" til det navn, du vil bruge til den eksekverbare fil. Tryk på "Enter" tasten og vent et par minutter, til compiler til at kompilere programmet og gemme den nye fil i mappen "QBasic".

Hvordan man skriver et program for en TI-83 Plus

Hvordan man skriver et program for en TI-83 Plus


Mens der generelt anvendes til beregninger, TI-83 Plus er en forholdsvis kraftig grafregnerapplikation, der kan bruges til at spille spil og køre andre ikke-matematiske programmer. Oprettelse spil er så simpelt som at designe programmet og uploade det til din lommeregner med det medfølgende datakabel. Hvis du har kendskab til BASIC eller et lignende objektorienteret programmeringssprog, kan du skrive programmer til TI-83 Plus med lethed.

Vejledning

1

Opret idéer til den type program, du vil oprette. Med hardware begrænsninger i tankerne, holde designet simpelt.

2

Åbn Microsoft Visual Studio Express og starte et nyt projekt ved at klikke på "File" og "Nyt projekt".

3

Indtast BASIC kode til dit program i teksten prompt. BASIC-kode kan være så simpelt som følgende:

10 PRINT "Hello eHow verden!"

20 GOTO 10

Dette vil skabe et program, der konstant viser "Hello eHow verden!" indtil forlades.

4

Tryk på "F5" for at kompilere dit program og teste det for fejl.

5

Vælg "File" og "Gem som ..." for at gemme din udfyldte program.

TIPS

  • Start med simple applikationer og videre til mere komplekse som du forbedre din programmering kapaciteter.
  • TI-83 Plus, selv om avanceret for en lommeregner, ikke sammenligne med hardwaren i en moderne smart telefon eller computer.

Hvordan man skriver et program i C for metriske konverteringer

Hvordan man skriver et program i C for metriske konverteringer


Engelsk og metriske systemer bruger forskellige enheder til at måle fysiske størrelser såsom længde, hastighed og kraft. Konverteringer fra engelsk til metriske enheder er virkelig vigtigt, da det metriske system, også kaldet internationale system (SI), der bruges af de fleste lande på verdensmarkedet. Oprettelse af et program til at konvertere de engelske enheder metersystemet er en interessant programmering, der indebærer brug af arrays, betingede grene og strengen klassen.

Vejledning

1

Opsæt dit program i din Visual C ++ editor. Start med at herunder "iostream" og "streng" biblioteker. Den iostream Biblioteket håndterer input og output processer. Strengen biblioteket bruges til at arbejde med strenge, som er datastrukturer til formål at opbevare og håndtere ord og tekst i almindelighed.

Dette er koden:

omfatter <iostream> inkluderer <string>

hjælp namespace std;

int main ()

{

2

Erklær variable i dit program. Vi har brug for at erklære variabler for engelske enheder, metriske enheder, en variabel til at vælge en konvertering, og en variabel for at kontrollere, om indgangen er korrekt. Initialiser to string arrays til at holde enheder (ét array for engelske enheder, den anden for metriske enheder) og en dobbelt array til at gemme de omregningsfaktorer.

Disse er de variable startværdier:

dobbelt eng; // engelske enheder

dobbelt metriske; // metriske enheder

bool checkchoice = true; // At kontrollere brugerens valg

int valg; // Gemmer brugerens valg

dobbelt conv [4] = {2,54, 1,609, 4,448, 1,609}; // Tommer, mile, pund, mil i timen faktorer

string engUnits [4] = {"inches", "miles", "pund", "miles i timen"};

string metUnits [4] = {"centimeter", "km", "Newtons", "kilometer pr timer"};

3

Vis en menu for brugeren. Menuen vil bede brugeren om at træffe et valg, og programmet vil udføre den konvertering baseret på brugerens valg.

Dette er koden for at vise menuen:

cout << "Vælg en konvertering i menuen:" << endl;

cout << "1. inches til centimeter" << endl;

cout << "2. miles til kilometer" << endl;

cout << "3. pounds til Newtons" << endl;

cout << "4. miles i timen til kilometer i timen" << endl;

cout << "Du har valgt:";

cin >> valg;

cout << endl;

4

Kontroller, om brugerens valg er korrekt. Hvis valget er forkert, vil værdien af ​​checkchoice skifte til "falsk".

Dette er koden:

hvis (valg <1 || valg> 4) // kontrollerer, om valget er korrekt

{ checkchoice=false; } { checkchoice=false; } 5

Skriv en betinget gren ved hjælp af værdien af ​​checkchoice at afgøre filialen. Hvis brugerens valg er korrekt (checkchoice er "true"), udføre konverteringen; hvis ikke (checkchoice er "false"), afslutte programmet på grund af forkert input.

Her er koden:

hvis (checkchoice)

{

cout << "Indtast mængde til at konvertere:";

cin >> eng;

cout << endl; // Disse linjer "læse" brugerinput

metrisk = eng * conv [valg-1]; // Dette er den egentlige konvertering

cout << eng << "" << engUnits [valg-1] << "konvertere til";

cout << metrisk << "" << metUnits [valg-1] << endl; // disse linjer output de konverteringer

}

andet

{Cout << "Forkert input, vil programmet afslutte" << endl; }

6

Afslut programmet ved at returnere nogen værdi. Brug "return ()" kommando til at gøre dette.

Her er koden:

afkast (0);

}

7

Kopier og indsæt den komplette kode i Visual C ++ editor. Her er den komplette kode:

omfatter <iostream> inkluderer <string>

hjælp namespace std;

int main ()

{

double eng; // English units

double metric; // metric units

bool checkchoice=true; //to check the user's choice

int choice; //stores the user's choice

double conv[4] = {2.54, 1.609, 4.448, 1.609 }; //inch, mile, pound, mile per hour factors

string engUnits[4] = {"inches", "miles", "pounds", "miles per hour"};

string metUnits[4] = {"centimeters", "kilometers", "Newtons", "kilometers per hours"};

cout &lt;&lt; "Choose a conversion from the menu:" &lt;&lt; endl;

cout &lt;&lt; "1. Inches to centimeters" &lt;&lt; endl;

cout &lt;&lt; "2. miles to kilometers" &lt;&lt; endl;

cout &lt;&lt; "3. pounds to Newtons" &lt;&lt; endl;

cout &lt;&lt; "4. Miles per hour to kilometers per hour" &lt;&lt; endl;

cout &lt;&lt; "Your choice: ";

cin >> choice;

cout &lt;&lt; endl;

if ( choice &lt; 1 || choice > 4 ) //checks if the choice is correct

{checkchoice=false;}

if ( checkchoice )

{

cout &lt;&lt; "Enter the quantity to convert: ";

cin >> eng;

cout &lt;&lt; endl; //these lines "read" the user input

metric = eng * conv[choice-1]; //This is the actual conversion

cout &lt;&lt; eng &lt;&lt; " " &lt;&lt; engUnits[choice-1] &lt;&lt; " convert to ";

cout &lt;&lt; metric &lt;&lt; " " &lt;&lt; metUnits[choice-1] &lt;&lt; endl; //these lines output the conversions

}

else

{ cout &lt;&lt; "Wrong input, the program will terminate" &lt;&lt; endl; }

return(0);

}

Hvordan man skriver en simpel C Terminal Emulator Program

Hvordan man skriver en simpel C Terminal Emulator Program


Fordi programmeringssproget C oprindeligt blev skrevet for at skabe operativsystemer, og dermed giver dig mulighed for at få adgang til og styre computerens hardware, læring dette sprog vil tillade dig at oprette software lige fra hardware-drivere til videospil. Men før du kan drage fordel af sprogets fleksibilitet, du har rent faktisk lære sin syntaks og konventioner. De fleste første gang programmører begynde at lære C ved at skabe enkle C-programmer, der kører på terminalemulatoren, såsom "Hello, World!" program.

Vejledning

1

Begynd med at importere de nødvendige sproglige bibliotekerne for at bruge terminalemulatoren med linjen "# include <stdio.h>" øverst på din kildekode.

2

Skriv den vigtigste funktion ved at skrive "int main () {" to linjer under den første linje i dit program.

3

Tryk på tabulatortasten på linjen umiddelbart under "int main () {" linje. Dette er nødvendigt, da C kræver, at du indrykke hver linje, der er en del af en bestemt funktion. Skriv "printf (" Hello, World! ");" efter din led. Du kan enten beholde den traditionelle budskab hver coder første program på et bestemt sprog, eller udskift "Hello, World!" med et budskab om dit eget valg.

4

Skriv "}" på næste linje, for at lukke hovedfunktion. Denne kilde kode vil kompilere et program, der vil vise meddelelsen i din "printf" funktion i en terminal emulator.

Sådan oprettes en bil Program

Sådan oprettes en bil Program


Du kan oprette en bil med et program ved hjælp af forskellige gratis programmer kan hentes på internettet. Nogle af disse programmer er gratis at bruge gennem en retssag demo, så du kan prøve dem ud, før du forpligter dig til at købe. Det er klogt, da bil-programmer er normalt meget dyrt i området et par hundrede dollars.

Vejledning

1

Hent og installer CorelDRAW (se Resources). Dette program er gratis at prøve over en 30-dages periode. Du kan tegne, spore, layout og foto-redigere din bil med dette program.

2

Download og installer Magic Photo Editor (se Resources). Magic Editor er gratis at prøve i en måned, før du skal betale for at fortsætte brug. Klik på editor værktøjer til at starte med et billede af din bil og derefter oprette den version af den bil, du ønsker, med dette program.

3

Naviger til ArtRage hjemmeside (se Resources). Klik på "Download til Windows" eller "Download til Mac", afhængigt af hvilket operativsystem du bruger. Klik på farvepaletten til at vælge dine farver og bruge den linje funktioner til at skabe den bil, du ønsker med programmet.