Sådan bruges 2D objekter i CPP

To-dimensionelle objekter i C ++ er leveret af sproget ved hjælp af "Paint" klasse. Du bruger klassen til at tegne cirkler, linjer eller rektangler på din C ++ desktop applikation. Du kan oprette formen ved hjælp af Paint klasse og angive farven på formen. Når du har fuldført kodeændringer, gemmes filen med CPP filtypen til skrivebordet projektet.

Vejledning

1

Åbn CPP-fil, du vil redigere i dit foretrukne C ++ editor. I Windows, du redigerer C ++ ved hjælp af Visual Studio.

2

Dobbeltklik på "Paint" begivenhed i højre panel med en liste over fil-egenskaber og arrangementer. Koden filen åbnes og "Paint" begivenhed automatisk op i koden. Du kan tilpasse begivenheden ved hjælp af din egen kode.

3

Tegn 2D-billedet på dit skrivebord. For eksempel følgende kode trækker et rektangel på skrivebordet formular:

G-> DrawRectangle (Pens :: Black, 100, 100, 50, 50);

4

Gem filen ændringer, som er gemt i en CPP-fil. Klik på "Kør" knappen for at udføre den nye kode ændringer i debugger.

Relaterede artikler